Позитивна искуства у времену изолације

-резултати анкете-

Драги ученици,

Желимо да вам се захвалимо што сте и овог пута учествовали у испитивању које је за вас припремила пп служба. Добили смо укупно 113 одговора.

Из одговора које сте нам послали видели смо да сте сложни у томе да сте време проведено у кући искористили да се дружите са члановима породице, зближите са њима и боље их упознате, радите заједно ствари за које раније нисте имали времена… Такође сте вишак слободног времена искористили да стекнете нове вештине, да будете креативни, да се посветите себи.

Неколико вас је написало да нема позитивних искустава, нпр:  „Више волим дружење, шетње и наставу, а не ову преко ТВ-а“ (девојчица, шести разред).

Чини нам се да су на најбољи начин своја позитивна искуства изнели ове ученици:

  • „Од када сам у кућној изолацији, научила сам више да ценим своје време и да га што боље искористим. Допада ми се што сам се зближила са породицом играјући друштвене игре, гледајући филмове и проводити време у дворишту са псом. Јуче ми је био рођендан, али без обзира на то што смо затворени, памтићу га као још једно дивно искушење захваљујући пријатељима и породици.“ (девојчица, седми разред)
  • „Моје позитивно искуство из овог доба карантина је прво што сам научила да сама направим хлеб и понешто мало да спремим сама. Научила сам да спремим прженице и кајгану и један лагани колач. Добро је и што много времена проводим са својом браћом и мамом тако да играмо друштвене игре кад завршимо учење, много се смејемо и планирамо шта ћемо кад све прође, али мени недостаје моја школа, учионица, учитељица и сви моји другари.“ (девојчица, трећи разред)
  • „Пoчeo сaм вишe пaжњe дa пoклaњaм учeњу нeгo кaд сaм исao свaки дaн у шкoлу. Нaучиo сaм вишe дa рaдим сaм нa кoмпjутeру, сaм oргaнизуjeм свoje oбaвeзe и плaнирaм дaн. Спaвaм дo 8.00h, вишe врeмeнa прoвoдим сa свojoм брaћoм, сeстрoм и мaмoм и oни ми пoмaжу кaд нeштo нe мoгу сaм. Схвaтиo сaм дa oвaкo мoрa дa будe, aли ми истo мнoгo, мнoгo нeдoстaje шкoлa,  другaри и учитeљицa, и кoнтрoлни чaк!“ (дечак. 4. разред)

О томе колико можемо да изненадимо и обрадујемо своје драге особе, да их упознамо на нов начин, и осетимо ново заједништво и љубав говорили су многи од вас, а издвојили смо следеће одговоре:

  • „Схватио сам да дружење са породицом уме да буде БАШ лепо, нaучиo сaм мнoгo нoвих ствaри, пунo слoбoднoг врeмeнa!!!“ (дечак, трећи разред)
  • „Лeпo ми je кaдa смo сви зajeднo, игрaмo “Чoвeчe нe љути сe”, jaмб, шaх, игру мeмoриje, прaвимo пикник нa тeрaси, a нajвишe oд свeгa ми je лeпo штo припрeмaм мojу сeстру A. зa шкoлу и штo пунo тoгa рaдимo и прaвимo зajeднo.“ (дечак, други разред)
  • „Мој тата је често на путу због посла. Током изолације сам био срећан зато што тата није морао да путује, стално смо били заједно и научио ме да играм друштвену игру Ризико.“

Похваљујемо креативност и вољу ученика чије одговоре, такође, преносимо:

  • „Научио сам да месим хлеб и смућкам све за проју“ (дечак, трећи разред)
  • „Научио сам да склопим Рубикову коцку, да играм стони тенис и почео сам да правим своје мини филмове (стоп анимација)“ (дечак, пети разред)
  • „Од пригодних и приручних материјала правим свашта, накит, вулкане, јаја, рељеф, колачиће“ (девојчица, трећи разред)
  • „Научила сам да шијем“ (девојчица, шести разред)

Наравно, још је било вештина и знања којима сте овладали, од школских лекција до шпаге и прављења палачинки. А било је и духовитих одговора:

  • „Током изолације сам упознао нове комшије током играња испред зграде јер је једино то било могуће. Ако потраје научићу и да свирам гитару.“ (дечак, трећи разред)

Било је још много одговора који показују колико имамо снаге да се носимо с тешкоћама, и колико су такве ситуације могу и да нас ојачају. Поруку целе ове ситуације дао је ученик шестог разреда који је написао : „Изолација ме је научила да ценим и оне мале па скоро и свакодневне ситнице као дружење са другарима и одлазак на лимунаду после школе“.

Хвала вам на искрености и сарадњи. Ово је било поучно искуство за вас, сетите се тога и обликујте свој живот на квалитетнији начин. За оне који се можда нису тако добро снашли, који виде више негативних него позитивних страна-ево тема за размишљање! Не заборавите, на спољашње околности не можемо да утичемо, али увек можемо да бирамо угао из кога на њих гледамо.

Ваше

Сања Ристић Станков, педагог школе и
Марија Рајак, психолог школе